Октомври е Месецът на Здравословното Зрение в Lentiamo. Научете от нашите експерти как най-добре да се грижите за очите си и се възползвайте от нашите седмични отстъпки!

Вход

5 прости начина да подобрите зрението си

Anna Sucha

Медицински прегледано от Anna Sucha, Оптометрист, на 13. 10. 2021
Създадено от Maria Chiara Tarsia

Ето и един факт: очите ви се трудят усилено за вас всеки ден! Те непрекъснато обработват безброй изображения за нас (особено в цифровата ера, в която живеем), позволяват ни да разпознаваме, да четем, да се възхищаваме, да се вглеждаме, да се оглеждаме, взираме... о, съжаляваме, малко се увлякохме!

По същество - очите ни са ценни и всички ние трябва да се грижим добре за тях. Тази жизненоважна задача е за цял живот, но това не означава, че е трудна. Съветите, включени в следващите редове, ще ви покажат прости, но ефективни начини да поддържате очите си щастливи, а зрението си - във възможно най-добра форма.

Научете нашите 5 най-добри съвета за подобряване на зрението и поддържане на здрави очи

След като се консултирахме с нашия екип от офталмолози - и напомняйки ви, че вашият личен очен лекар винаги е най-добрият източник на съвети, съобразени с вас - сме готови да ви представим 5 прости начина за подобряване на зрението.

Те са доста лесни за имплементиране в рутината ви и определено са ефективни. Искате ли да научите повече? Продължавайте да четете!

Насрочете редовни очни прегледи

Първият ни съвет е много важен: Ако вече носите очила или контактни лещи, сигурно сте наясно, че актуалната рецепта е от основно значение. Въпреки това, дори и да ви се струва, че зрението ви е добро, силно препоръчваме да проверявате редовно очите и зрението си. Обстойният очен преглед не само ще определи дали диоптрите ви са достатъчни, но и може да бъде от решаващо значение за установяване на други причини за замъглено зрение, умора на очите, диабет и високо кръвно налягане.

Чудите ли се колко често е правилно да планирате очните си прегледи? 

  • Младите хора (на възраст от 20 до 40 години) трябва да преглеждат очите си на всеки две години..
  • Децата, възрастните и старите хора се нуждаят от ежегодни очни прегледи.
 
Колко често трябва да се правят очни прегледи
 

Дайте почивка на очите си от цифровите екрани

Някога замисляли ли сте се колко време прекарвате в гледане на дигитални устройства? Въз основа на неотдавнашно проучване е изчислено, че средно прекарваме поне 6 часа на ден пред цифровите екрани, независимо дали става въпрос за компютъра ни, докато работим, или за смартфоните, таблетите и смарт телевизорите през свободното ни време. Това означава, че очите ни постоянно са принудени да фокусират и в дългосрочен план мускулите им страдат.

Когато времето, прекарано на екрана, стане прекомерно, рискът от дигитална умора на очите се увеличава значително. Сред симптомите може да изпитаме главоболие, замъглено зрение, болки и сухота в очите. Ето защо е необходимо им даваме кратки почивки.

За да избегнете уморените, сухи очи следвайте правилото "20-20-20".:

  • правете 20-секундна почивка на всеки 20 минути, като насочвате погледа си към точка, отдалечена на 20 фута (около 6 метра) от компютъра.

Ако редовно работите на компютър или ако игрите са вашата страст, може да опитате да носите очила за компютър. Те са снабдени със специален филтър, който блокира определен процент от синята светлина, излъчвана от екраните. Заедно със здравословния начин на живот и редовните очни прегледи, тези тонирани лещи могат да осигурят облекчение за вашите очи. Те също така осигуряват защита и от ултравиолетовите лъчи, и подобряват контраста и яснотата на изображението на цифровите екрани, правейки живота ви по лек.

Оферта за определно време

10 лева отсъпка от цената на очилата за компютър!

Пазарувайте сега

Най-доброто решение за облекчаване на дигиталната умора на очите обаче е най-простото: ограничаване на времето, прекарано на екрана, и разпределяне на прекараното време на интервали. Може да откриете, че този добър навик може да ви помогне и да подобрите качеството на съня си и да се съсредоточавате по-лесно.

Изпробвайте тези упражнения

Упражненията за очи или "йогата за очи" са доста популярни в днешно време. В предишната глава обяснихме как цифровите устройства променят начина ни на живот. Умората на очите се превръща в често срещан проблем за много хора. Отделете малко време (10-15 минути са достатъчни) и опитайте тези лесни упражнения. Обещаваме:ще се почувствате по-добре незабавно!

  • Внимателно движете очите си от ляво на дясно. Повторете това движение три пъти.
  • Погледнете нагоре към тавана, след това бавно надолу към пода. Повторете три пъти.
  • Бавно и внимателно движете очите си нагоре наляво, след това бавно надолу надясно - три пъти.
  • Повторете това движение, като започнете от горния десен ъгъл и продължите надолу към левия. Отново повторете три пъти.
  • Проследете с очите си път, наподобяващ цифрата 8. 
  • .

Йога за очите

Но нека бъдем наясно: въпреки че е доказано, че упражненията за очи могат да облекчат очните мускули от напрежението и стреса, те не са магическо решение. Да, те могат да ви помогнат да намерите облекчение след тежък работен или учебен ден, но няма да излекуват магически зрителните ви увреждания. Нашето предложение, както винаги, е да следвате препоръките на очния си специалист и да използвате всички зрителни помощни средства според лекарските препоръки. 

Въпреки това има някои доказани ползи от този тип упражнения. Според неотдавнашно научно изследване, проведено от Катедрата по оптометрия на Академията за зрение Санкара, очните йога упражнения намаляват резултата от симптомите на умора на очите, като повишават ефективността на екстраокуларните мускули. Следователно, може да се разглежда като терапевтична и нефармакологична интервенция за намаляване на очната умора и свързаните с нея астенопични симптоми

В заключение, ако упражнявате очите си (както е показано на графиката по-долу), не само ще тренирате очните си мускули, но и ще подобрите притока на кръв, насищането с кислород и естественото производство на сълзи. Добър резултат за такава малка серия от движения! 

Яжте зеленчуци и поддържайте здравословен начин на живот

Приемът на здравословни продукти всеки ден е доста добър начин не само да запазите зрението си, но и да подобрите качеството си на живот. Но тъй като се фокусираме върху зрението, нека започнем със списък на вкусни суперхрани, които подхранват очите, както и тялото ви. Витамините, мастните киселини и антиоксидантите са еликсирите, които търсим, ако искаме да подобрим здравето на очите си по естествен начин, според множество международни проучвания.

Нека да разберем къде можем да ги намерим и защо са важни, за да поддържаме очите си здрави:

  • Каротиноидите, като например витамин A (познат още като ретинол), бета-каротен, лутеин и зеаксантин помагат на очите ни да развият естествена защита срещу UV радиацията. Приемът им намалява риска от катаракта и дегенерация на макулата, както и от сухота на очите. Те могат да бъдат открити в морковите, царевицата, спанакът, броколите, боровинките, доматите, сладките картофи, мангото, тиквата, яйцата и млякото.
  • Витамин B (особено B1, B2, B6, B12 и фолиевата киселина) поддържат правилното функциониране на очните мускули и намаляват риска от дегенеративни заболявания на очите. Витамините от група В можете да намерите в бобовите растения, яйцата, спанака, листните зеленчуци и зърнените храни.
  • Витамин С, известен още като "естественият щит" срещу болестите и инфекциите. Очите ни също могат да се възползват от неговите повишаващи имунната система качества. Витамин С не само предотвратява катаракта и свързаната с възрастта дегенерация на макулата (или AMD), но и може да забави загубата на зрителна острота. Най-богати на витамин С са: киви, цитрусовите плодове, горските плодове, марулятс, доматите и чушките. Те съдържат и биофлавоноиди, други важни помощници за оптимално здраве на очите.
  • Витамин Е има антиоксидантно действие, което също така помага за предотвратяване на AMD и стрес на очите; той укрепва очните мускули и предпазва зрението ни. Той се съдържа в бадемите, авокадото, лешниците, соята, шафрана, маслините и зехтина, пълнозърнестите зърнени храни и спанака

Не забравяйте да пиете поне литър и половина вода на ден, да се разхождате навън, когато графикът ви го позволява, и да спите поне осем часа всяка нощ.

Защитете очите си от ултравиолетовите лъчи

Накрая, но не на последно място, това е една от любимите ни теми: Защита от ултравиолетови лъчи през цялата година. Този съвет е изключително лесен за изпълнение: просто носете любимия си чифт слънчеви очила!

Не пропускайте да разгледате нашата селекция от висококачествени маркови слънчеви очила! За всички възрасти, всички стилове и всички бюджети!

Не забравяйте, обаче: не са достатъчни просто слънчеви очила. Евтините и несертифицирани слънчеви очила всъщност могат да увредят очите ви повече, отколкото действителната слънчева светлина. Уверете се, че избирате разумно, когато става въпрос за вашите верни спътници в слънчевите дни: Слънчевите ви очила трябва да са снабдени с филтър UV400, което означава, че те ще могат да блокират 100% от UVA и UVB лъчите да навлязат в окото.UVA, UVB и UVC лъчения върху окото

Подобряването на зрението ви е доста лесно, нали? Споделете с нас в раздела за коментари дали сте следвали нашите съвети!

Харесва ли ти тази статия? Споделете с приятелите си.

Не пропускайте важни новини!

Абонирайте се за нашите новини!

Коментари

    Нямам въпроси

    *Задължителни полета

    Най-продаваните продукти