Можете да поръчате на телефон: 02 4928553

Вход

Дигитална умора и синдром на компютърното зрение. (Статистика)

Синдромът на компютърното зрение, познат също като дигитална умора, е комбинация от свързани с очите и зрението проблеми, вследствие използването на компютри и други електронни устройства. Научно изследване казва, че , много хора прекарват 10 или повече часа на ден, гледайки в такива дисплеи.

А вие? Срещали ли сте някои от долупосочените симптоми докато работите или прекарвате свободното си време пред компютъра?

  • затруднения с фокусирането
  • болки във врата
  • сухи, уморени или парещи очи
  • замъглено или двойно виждане
  • течащи очи
  • главоболие
  • виене на свят

Какво причинява умората в очите и замъгленото виждане?

Най-често срещаните фактори, които влияят при дигиталната умора и синдрома на компютърното зрение, са:

  • Слабо осветление
  • Отблясъци от дигиталния екран
  • Неподходящо разстояние до екрана
  • Неправилна поза на седене
  • Некоригирани зрителни проблеми

Тези фактори могат да се проявят индивидуално или в комбинация. При наличие на някои от тези фактори или комбинация от тях, състоянието значително се влошава, когато докато гледате в екрана дълго време, носите контактни лещи.

MSNBC изследвания: "Научни тестове показват, че когато хората работят на компютър, интензитетът на тяхното мигане значително се понижава, с около две-трети, което води до сухота и парене в очите. Това е проблем особено за носителите на контактни лещи, които като цяло са изложени на риск от изсъхване на очите и затова докторите препоръчват да се използват овлажняващи капки за очи.

Статистики относно синдрома на компютърното зрение (CSV)

Знаете ли, че?

  • Са налице повече от 10 милиона посещения при очни специалисти всяка година, заради проблеми, свързани със синдрома на сухото око
  • Ако прекарвате повече от 2 часа на ден пред компютъра, имате 90% шанс да развиете CVS
  • Без правилна корекция на зрението, продуктивността на работното място може да спадне с 20%
  • Дигиталната умора е първият проблем, свързан с използването на компютър.
  • Служителите в западните страни прекарват 6 часа дневно в използването на компютър, което прави 1548 часа на година
  • За да миниманизирате ефекта на синдрома на компютърното зрение, запомнете правилото 20–20–20
  • 16 нови пациента биват лекувани всеки месец от офталмолози.

В какво се изразяват ефектите от синдрома на компютърното зрение (CSV)

  • Неприятно чувство в очите + Уморени очи: 64.95%
  • Напрежение в очите: 48.83%
  • Главоболия: 45.68%
  • Болки във врата / рамената: 44.0%
  • Зачервяване на очите: 37.5%
  • Дразнене / чувство за парене в очите: 34.38%
  • Болки в гърба: 34.38%
  • Замъглено виждане: 30.48%
  • Цялостна умора: 25.58%
  • Напрежение: 25.16%
  • Болки в ръцете / китките / рамото: 25.0%
  • Сълзене: 14.78%

graphic representation of the effect of computer vision syndrome
Източник на статистиката и снимковия материал: computer-vision-syndrome.org


5 важни съвета за облекчаване на симптомите при напрежението в очите и синдрома на компютърното зрение


  • 1. Спазвайте правилното разстояние.

Както при шофирането, спазвайте безопасно разстояние, това е най-добрата практика, която можете да приложите. Например, когато четете (на компютър, таблет или телефон), се уверете, че текстът е на поне 30–40 см от очите ви.

  • 2. Подходяща светлина.

Когато се фокусирате върху обект, опитайте се да позиционирате светлината така, че върху обекта да не пада сянка. Сенките могат да причинят умора в очите. Например, можете да регулирате яркостта на екрана, който гледате, дори и този на телевизора ви, според нуждите на очите ви.

  • 3. Правилото 20–20–20.

На всеки 20 минути, взимайте по 20 секунди почивка, фокусирайки се на 20 метра разстояние. В идеалният случай почивките трябва да бъдат 2 на всеки час (30 до 60 секунди са напълно достатъчни). На всеки два часа взимайте по 15 минути почивка.

  • 4. Нов преглед

Зрението ви и неговите качества непрекъснато се променят. Има вероятност очилата или лещите, които носите, да не са вече с подходящите за вас параметри. Направете си нов преглед, може да имате нужда от нови диоптри или от нови контактни лещи.

  • 5. Слезте на земята.

напрежението и неподходящата позиция, в която седите или стоите, могат да имат негативен ефект върху тялото ви. Уверете се, че стъпалата ви винаги докосват земята.


Въобще не е трудно. Затова казваме, че тези съвети могат да бъдат прилагани навсякъде и по всяко време. Без значение възрастта или мястото – те ще ви помогнат докато четете любимата си книга или работите пред компютъра.


След като вече споменахме за правилна и неправилна поза на седене, може би бихте искали да видите как всъщност е правилно да се седи на бюрото. (видео)

Харесва ли ти тази статия? Споделете с приятелите си.

Коментари

Нямам въпроси

*Задължителни полета

Прочетете също…

Идеи в последната минута за Halloween 2018: Лесен и бърз грим

Хелоуин! Искате да бъдете център на вниманието, но времето ви притиска?

Отвори статията

Нови продукти в онлайн магазина ни

Имаме разтвор, произведен ексклузивно за нас, разширихме асортимента със слънчеви очила за деца и добавихме нови лещи с напреднали технологии.

Отвори статията

Най-добрите 10 вдъхновения за Хелоуин грим през 2018

Halloween е едно от събитията, които си заслужава да планирате…

Отвори статията

Какво се случва, когато заспите с контактни лещи в очите си?

Не е тайна сред всички носещи контактни лещи, че е препоръчително те да се свалят преди лягане …

Отвори статията